Christmas and New Years - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu Christmas and New Years - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu

Christmas and New Years

Door: sararuiten

Blijf op de hoogte en volg Sara

07 Januari 2011 | Australië, Sydney

Hee!
Ben ik weer na een tijdje! Hoop dat iedereen leuke dagen heb gehad!! Ik in iedergeval wel!!
Zit nu alweer meer dan een maand in Sydney ondertussen al 3x verhuisd..
Woonplaats nr. 1: Woodduck Hostel in center tot dat ik wat vond in Manly/Dee Why (dat hoort ook bij Sydney) dat is net zoiets als Bondi beach waar je kan surfen enzo! Wou daar voor een kamer zoeken en werk omdat ik er eigenlijk niet echt op zat te wachten om 2 maanden in the city te wonen! In dat hostel was wel weer even leuk want was mijn 1e hostel in Australie alleen de kamer stonk echt heel erg maar wel weer leuke mensen ontmoet daar!!
Woonplaats nr.2: Manly/Dee Why, Want ja, ik had wat gevonden bij een chinese vrouw in huis die bijna geen engels sprak.. en na een paar dagen daar gewoond te hebben ook werk in een koffiecafe (Cafe 24) in Dee Why gevonden weer als serveerster. Maar op een gegeef moment begon het samen wonen met die chinese vrouw ook een beetje eenzaam te worden.. Zat ik daar op een kleine kamertje na me werk een beetje lonely planets te lezen(ook wel goed want sinds ik in Australie was had ik dat nog niet gedaan). Maar gezellig kletsen met die vrouw zat er niet in.. Zaten we in de keuken maar een beetje niks te zeggen begon ik wel altijd te vragen hoe der dag was en tegen der aan te praten maar zei had der nooit zoveel zin in naja op het laatst praatte ze wel een beetje (denk omdat ik gewoon altijd tegen der bleef praten). Maarja dat was het toch niet helemaal! Ging ik ook telkens naar Juul in the city in de avond na me werk.. 1 van die avonden kwamen we Renee en Jochem weer tegen in het hostel, die konden Juul en ik van Cairns dus dat was wel super gezellig en die waren op de great ocean road Matthijs en Jesper tegen gekomen. Matthijs en Jochem hadden bij elkaar in de klas gezeten maar wisten helemaal niet dat ze allebei in Australie waren! Dus die avond gezellig met hun drankie gedaan bij het hostel op een gegeef moment richting Circular Quay gelopen daar lekker op een bankje gezeten met zen alle drankie gedaan en lekker gekletst met uitzicht op het opera house en the harbor bridge was echt super gezellig. En toen besloten dat we samen met kerst gingen bbqen op t strand dus was helemaal leuk!! Me werk is wel super leuk! Allemaal locals die der op de koffie komen lekker kletsen met de vaste klanten de hele dag! Dus is gezellig! Ook nog een braziliaanse bbq gehad de 23e bij me brazilliaanse chef's dus dat was ook wel leuk!! Maar na 2 weken toch weer naar Julia terug gegaan in het hostel me werk natuurlijk wel gehouden want moet sparen voor Nieuw Zeeland onder tussen ook elke dag na me werk bezig met solliciteren voor nog een baan extra voor in de avond uren maar was super lastig om te vinden.. Werd der echt moe van!
Woonplaats nr. 3: Hostel again.. weer op dezelfde vieze kamer maarja je moet toch wat.. Jamie (jongen uit Schotland die we kennen van Cairns) was ondertussen ook aangekomen in Sydney. Dus Juul en ik samen met hem opzoek naar een appartement, dachten we der eentje gevonden te hebben echt super goed aanbod in het center van the city bleek het dus nep te zijn.. heel lang verhaal maar we hadden super veel met die vrouw lopen mailen zouden er 20 dec ingaan, 22 dec was de sleutel er nog steeds niet dus ik nog een x de papieren die ze gestuurd had nagekeken kwam ik der dus achter toen ik goed naar keek dat het dus harstikke nep was.. dus we moesten heel gouw wat anders vinden voor kerst want de hostels waren dan 55 dolar per nacht omdat iedereen met kerst en oud en nieuw in Sydney wilt zijn dus dat was veelte duur natuurlijk..
Woonplaats nr. 4: Bij Amy (Australisch meisje) in parramatta(wijk in Sydney) in huis echt super lieve meid!! Julia had al contact met haar in Cairns om bij haar een kamer te huren over kerst omdat het meisje waar zei een appartement mee huurt op vakantie is.. maar we dachten iets beters te hebben dus niet meer echt contact mee gehad.. Contact met der gezocht, gebeld of we bij der terrecht konden, konden meteen de volgende dag komen ze had de sleutel in de garage gelegd want ze was zelf de eerste paar dagen niet thuis.. Was echt zo raar! Woonde daar gewoon met zen 2e Juul en ik en ze kwam gewoon maar niet thuis haha.. wel echt super warm welkom.. Ze had al een briefje bij de sleutel in de garage gelegd met wat instructies hoe we binnen konden komen.. Kwamen we boven alles vet gezellig kerstachtig versierd zelfs een kerstboom!! Echt super leuk!! Lag daar weer een briefje met dat we alles in de koelkast gewoon mochten eten en gebruiken, internet wachtwoord zodat we konden internetten echt super lief!! Na 3 nachten daar gewoond te hebben, Amy eindelijk ontmoet echt een leuke meid ze geeft engelse les op een school en heeft nu dan zomervakantie.. maar echt super gastvrij, ze vond het ook de normaalste zaak om ons gewoon alleen in der huis te laten wonen zonder dat ze ons ooit gezien had haha.. Dus echt een meevaller eindelijk!! Paar dagen geleden me RSA cursus gehaald dat moet je hebben om drank verantwoordelijk te kunnen verkopen hier in australie is dat namelijk verplicht. Moest ik de hele dag van negen tot 3 uur in de klas zitten echt super saai aan het eind had ik een toests en die had ik gehaald dus me RSA was binnen! Daarna had ik wat met Jeroen en Esther gedronken echt grappig om die hier te zien!! (die ken ik van Texel) dus was echt super gezellig, lekker gekletst was echt heel leuk! Ennn.. heb nu ook sinds gister werk in de avond gevonden hier in parramatta in een italiaans restaurant ''Luciano'' genaamd ook als serveerster.. Dus dat is nu allemaal helemaal goed!!
En dan natuurlijk Kerst en Oud en nieuw!!!
Denk echt de leukste Kerst en oud en nieuw tot nu toe!!
Het begon met kerstavond.. Romantisch gedineert met Juul bij de mac donalds lekker even een mac chicken menu, ijsje toe natuurlijk om het even compleet te maken.. en daarna met wat mensen uit Cairns afgesproken.. was wel gezellig!!
1e kerstdag was echt zo leuk!! We hadden afgesproken met de brabanders op het strand (Maroubra beach).. Dus lekker de heledag op het strand gelegen en in de avond lekker bbq'en aan het strand was echt super gezellig!! Super gezellig groepje gitaar der bij was echt heel gezellig! Later ook met zen 9e het strand op gegaan daar lekker gekletst en gezongen met zen alle was echt super leuk!! Julia en ik natuurlijk uiteindelijk de laatste bus weer is gemist.. Hadden Matthijs en Jesper aangeboden dat we bij hun in de auto mochten slapen haha was echt grappig met zen 4e in een station. haha vet proppen moesten allemaal op onze zei liggen en dan paste het uiteindelijk haha.. Maarja op een gegeef moment natuurlijk veelste warm dus kon niet slapen, maar kon ook die auto niet uit omdat ik tussen Juul en Jesper klem lag haha maar gelukkig ging Matthijs op een gegeef moment de auto uit dus kon ik ook even frisse lucht halen, hebben we eigenlijk tot s'morgens vroeg buiten gekletst.. ons toch maar weer in de auto gepropt, nog even wat geslapen en toen in de ochtend ontbeten en hebben Julia en ik de bus terug naar huis genomen.. Was echt een super leuke dag!!
2e kerst dag was niet heel veel bijzonders want we waren in de middag thuis inslaap gevallen en werden in de avond eigenlijk pas weer wakker haha..
Even een paar dagen gewerkt tussendoor en toen was het OUD EN NIEUW!!
Ahh was echt zoo leuk!! Julia moest alleen werken dus ik had met de rest afgesproken in the city om half 8 in de ochtend.. Broodjes en drinken mee en wachten in de rij want het park ging pas om 10 uur open.. Was echt zo een lowlands gevoel echt meteen al super leuk!! Het begon ook al warm te worden! Kwamen we 2 nederlandse meisjes uit Lelystad tegen met een glitterhoed op en boa om dus wij daar bij gaan zitten wachten maar die meiden trokken de aandacht wel met hun costuum want ze waren de enigste dus toen kwam der al zo een vrouw met cameraman van de tv en mensen van de krant om foto's te nemen haha was echt grappig! Uiteindelijk het terrein op echt een super goede spot gevonden met uitkijk op the harbor bridge en opera house.. Uiteindelijk echt een super mooie dag geworden geen wolkje aan de lucht dus echt goed voor het vuurwerk! Dus overdag waren we met zen alle vooral bezig om schaduw te zoeken want in de zon was het echt niet uit te houden. En we hadden bandjes voor onze plek en dat was zo goed!! want om 12 uur wou iedereen naar beneden waar wij zaten maar ze mochten niet naar binnen zonder bandjes dus wij hadden daar ook vet een ruimte want het was boven echt super druk dus dat was helemaal goed!! Echt een top plek! Muziek der bij want naast de trap waar wij naast zaten waren er plaatsen waar je een kaartje voor moest kopen met dj enzo dus wij later ook nog lekker met zen alle op straat staan dansen was echt super gezellig! En het vuurwerkk!! Echt zooo mooi! Echt nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien was echt weer een super avond!! Dus ik heb het echt super gehad met kerst en oud en nieuw! Echt heel bijzonder om dat hier te vieren met dat warme weer en zonder je familie enzo maar echt super gehad!! Had het niet anders willen vieren!
Het plan voor deze maand is werken, werken, werken want aan het eind van de maand ga ik natuurlijk naar NIEUW ZEELANDD!!!! Me lieve zus Roos weer zien!!! Echt zoveel zin in!! Dus nog even hard geld verdienen en dan lekker genieten!! Heel veel zin in!
Jullie horen het wel weer! Staan een paar foto's op me facebook van oud en nieuw!
xx

  • 07 Januari 2011 - 09:28

    Sara Ruiten:

    Sorry beetje heel erg lang verhaal!

  • 07 Januari 2011 - 09:42

    Nick:

    Wauw!!! Echt een super verhaal Saar, met elk verhaal word ik steeds meer jaloers op je. Succes met werken en hoop voor je dat de tijd snel gaat en dat je Roosje snel weer ziet.

    Rustig aan daar en geniet lekker van het land en van de zon.

    Dikke kus,

    Nick

  • 07 Januari 2011 - 09:53

    Lonneke:

    heeeerlijk verhaal weer schat super leuk allemaal! nog leuker, HEB JE NET GEZIEN EN GESPROKEN OP SKYPEE JEEEEEEEEH je zag er goed uit schat lekker bruin en je haar vond ik zo leukk:D ben blij dat je het zo leuk hebt daar! je komt wel naar huis he uiteindelijk haha! geniet lekker schat dikke kus en knuffel mij

  • 07 Januari 2011 - 09:59

    Mats:

    Hey Saar,
    beste wensen nog he!
    Hoe is 't met die overstroming?
    Totaal geen last van of een chaos in Aussi?
    X

  • 07 Januari 2011 - 10:30

    Elly:

    Geef mij ook zo'n Oud en Nieuw, geweldig. En nu nog even lekker geld verdienen voor het volgende avontuur.

    Heerlijk met je zus naar Nieuw Zeeland, wat wil je nog meer.

    Liefs, Elly

  • 07 Januari 2011 - 11:55

    Sonja:

    Hallo darling,
    Nog de meest fantastische wensen voor het nieuwe jaar Saar!!
    Wat een verhaal en wat tref je het steeds weer, gaaf joh. Vuurwerk was hier ook nog even op tv...... wauw!!
    En heerlijk dat Roos al snel je kant op komt hoor!!
    Ik hou het ff kort, ga met Matsie ff brunchen.
    dikke zoen :)

  • 07 Januari 2011 - 15:11

    Je Moeder :):

    :) :) :) :) ga je zondag spreken, skypen!!
    X X X

  • 07 Januari 2011 - 17:46

    Chris En Conny:

    Hé lieve Saar,
    Ten eerste natuurlijk een fantastisch 2011!!
    En wat een gezellige verhalen toch allemaal weer!! Het is toch bijzonder om zo Kerst en Oud en Nieuw te vieren!! En wat heerlijk dat je Roos snel gaat zien!! Nou lieve schat eerst nog effe hard werken en veel geld verdienen zodat je het straks in Nieuw Zeeland lekker uit kan geven!!
    Dikke zoenen Chris en Conny

    O ja... ik heb je mailtje nu gekregen hoor!!

  • 08 Januari 2011 - 10:45

    Mirthe:

    Leuk verhaal weer Saar! Geweldig dat je het zo heerlijk hebt gehad met kerst en oud & nieuw.. Lijkt me ook een hele bijzondere ervaring!
    Jee, wat moeten Roos en jij zin hebben elkaar weer te zien! Mooi vooruitzicht hoor!
    Inderdaad nu nog even flink werken, om vervolgens weer heerlijk te kunnen chillen!
    Kus Mirt

  • 08 Januari 2011 - 21:33

    Lida:

    Hé Saar!
    't blijft maar gezellig bij je! Fantastisch hoor! Hier ook Austr. nog gezien op tv. met oud en nieuw. Ik heb je niet kunnen ontdekken.... :D
    In Italië stelde het niets voor hoorde ik. Ik was op mijn werk en moest zelf vuurwerk afsteken. :( Ben niet zo'n held! Australië is beter hoor!
    Nou, hard werken maar weer en fijne tijd met je zussie hé!
    Haai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

Thailand

02 Juli 2011

Laatste weekjes Australie

19 Juni 2011

Barkly Homestead

08 April 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

Back in Australia again!
Sara

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 16766

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2010 - 29 Juli 2011

Australië

Landen bezocht: