Back in Australia again! - Reisverslag uit Sale, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu Back in Australia again! - Reisverslag uit Sale, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu

Back in Australia again!

Door: sararuiten

Blijf op de hoogte en volg Sara

19 Maart 2011 | Australië, Sale

ni hao! (chinees voor hallo)

Nou weer even een bericht van mij uit Australie!
De laatste dagen met Roos waren nog erg gezellig! Laatste weekend lekker in Auckland lekker naar de bios weer geweest en uiteten was super gezellig!!
We konden samen lekker alles doen op het vliegveld ik moest 10 min eerder inchecken en toen hebben voor de rest lekker alles samen gedaan samen paspoorten gecontroleerd en gewacht op de vlucht! Maar was wel weer vervelend om weer gedag te zeggen natuurlijk!
Ik kwam aan in Melbourne, super mooie stad allemaal van die mooie oude gebouwen! De eerste paar dagen zat het weer niet echt mee en miste Roos natuurlijk dus dat was wel minder.. Maar kwam in het hostel al meteen veel mensen tegen die ik al kon van de oostkust!! Dat had ik echt niet verwacht dus was echt een meevaller meteen met iedereen weer bijgekletst dus harstikke leuk! Volgende dag meteen opzoek naar werk (want had natuurlijk weer veelste veel geld uitgegeven met Roos haha) was ook best wel moeilijk maar uiteindelijk dus een job gevonden op een spinash farm.. Wist niet echt wat ik der van moest verwachten maarja het geld was op dus de volgende dag meteen de trein naar Sale genomen. Kwam ik daar.. staat der een busje vol met asiaten.. Dus ik stap in en zeg Heey hun allemaal in koor HAAAII!! haha was wel grappig maar ik dacht ooh nee dit heb ik weer omdat ze natuurlijk bijna geen engels praten..
Nou kwam ik in het huis (echt heel vies de keuken en de badkamer!) woon der met allemaal mensen uit Vietnam, Tai wan en Vikki uit Hong Kong. En slaap met 2 meisjes uit Tai wan op de kamer (Smile en Amber).
Nou ik zag der best wel tegen op de 1e dag het was gewoon heel ongemakkelijk want ze spreken allemaal heeel gebrekkig engels dus je kan niet echt heel erg goed gesprek met ze voeren.. En wist niet wat ik moest doen voor het werk enzo.. Maar al gouw gewoon lekker me dingetjes gevonden en gewoon toch tegen ze gaan praten want ben dan zo nieuwschierig naar hoe hun koken enzo en dan vraag ik daar dan allemaal dingen over en dat vonden ze super leuk! Ze vinden me allemaal erg aardig haha Werd meteen gevraagd om mee te eten enzo!(Ahh echt super lekker eten Chris en Gary de 2 jongens kunnen echt heel lekker koken) en toen bleek ik het best wel goed te kunnen vinden met Vikki en de mensen uit Tai wan (Kate, Cindy, Gary, Chris, Smile en Amber) en Smile en Amber (de meiden van me kamer) zijn echt super aardig!
Dus het was al gouw weer allemaal goed! Ze zijn wel allemaal heel verlegen en bescheiden omdat ze het best eng vinden om engels te praten.
Alleen de eerste dagen werken!! Ik wist natuurlijk helemaal niet wat ik moest doen en ze hadden al gezegt dat je mischien last van je rug en benen krijgt.. NOUU dat heb ik geweten.. Die spinasie plantjes zijn dus ong 10 cm hoog soms zelfs lager en moet je dus de heledag op je knieen zitten die spinasie snijden en in een box doen!! Nou de eerste dagen kwam ik echt niet goed uit bed en kon nog geneens naar de supermarkt lopen me lichaam deet echt zoveel pijn haha was echt een ramp!! Het is echt heel zwaar werk maar de 2e week ging het gelukkig beter haha..
Het is wel heel bijzonder om met al die asiatische mensen te wonen hoor ze hebben natuurlijk echt een andere cultuur! Ben der wel heel erg geintresseert in dus ben al wel heel veel te weten gekomen!
Maar vietnamesen zijn echt heel smerig haha elke ochtend word ik wakker van de cokhalsgeluiden en dat roggelen haha kan der nu wel om lachen maar het is echt heel smerig! Mensen uit Tai wan hebben dat minder! En natuurlijk dat slurpen en smakken met eten haha ben der nu ondertussen wel aan gewent:P
Maarja heb het nu wel erg naar me zin hier met de mensen uit Tai wan! De vietnamese mensen vind ik wat minder leuk.
Smile van me kamer is echt zoo leuk die wil echt heel graag engels leren dus die ben ik dus engels aan het leren en die vraagt telkens van, hoe zeg je dit en hoe zeg je dat. Heel leuk en gaat al veel beter! En ben ze aan het helpen met hun reis naar nieuw zeeland want daar gaan hun volgende week naartoe maar ze weten natuurlijk niet hoe ze kunnen boeken en wat omdat het allemaal engels is dus dat is ook wel leuk!
De 2e x dat ze me vroegen om te eten heb ik gewoon van die stokjes der bij gepakt en ze gevraagt om me te leren met stokjes te eten haha dat vonden ze toch leuk haha!! Dus dat lukt nu ondertussen ook wel aardig haha.. (kan jullie het dan zo leren in Thailand pap en mam!!) En vorige week hadden we een dagje vrij en toen hadden ze me mee gevraagt naar Lakes Entrance.. Hadden we een auto gehuurd en toen hadden we lunch meegebracht en daar lekker gelunched.. Klinkt allemaal heel makkelijk nu maar is nog best lastig om te weten wat ze allemaal willen gaan doen en van plan zijn snapte der de heletijd maar niks van doordat ze me dan soms niet begrijpen maar dan toch ja zeggen of dat ze me gewoon helemaal niet vertellen wat ze willen doen haha maarja later in de middag.. dat was echt zo grappig kwam ik der dus achter dat ze wouden gaan vissen.. Nou niemand wist hoe het moest hadden ze zo een krab net gekocht, kippenbout in gedaan en dan in de zee neergelegd en dan zouden de krabben wel komen haha(niet dus) en lukte het niet met die hengel met die lijn in het water gooien, hadden ze een steen gezocht die der aan geknoopt en toen zou het wel werken maar dat was dus ook geen succes dus geen vis of krab gevangen die dag maar was wel echt super lachwekkend haha.. Word telkens wel raar aangekeken omdat ik natuurlijk altijd met al die asiatische mensen loop maar maakt me eigelijk niet zoveel uit..
Eergister me laatste werkdag gehad en ga morgen weer richting Melbourne!! Heel veel zin in! Heb me wel heel erg geirriteerd aan me Vietnamese baas.. Die probeerde de heletijd indruk op me te maken maar die spreekt helemaal geen word engels heel vervelend en kwam ie vanochtend om 6 uur in me kamer om me de liefde te verklaren!! echt heel ongemakkelijk en probeerde die me op het laatst ook nog te kussen echt erg! Nou ik heb em even goed laten weten dat ik daar niet van gedient was! haha maar was echt heel ongemakkelijk! Maar heb het hier wel echt leuk gehad! Het werk niet echt maar wel met de mensen uit Tai wan thuis! Heb ander werk gevonden midden in de outback! Het volgende dorpje is 200 km van het motel/roadhouse vandaan! Heel leuk contact met me baas en het klinkt allemaal super goed dus ik heb der heel veel zin in! Moet allemaal verschillende soorten dingen doen daar van motel schoonmaken tot serveerster tot buitenwerken enz enz.. Heel veel zin in!!
Heb een lift gevonden die me daar kan brengen dus dan ga ik vanaf Melbourne op roadtrip naar The great ocean road, Adelaide en dan van Adelaide naar Ayers Rock(uluru) en dan van Alice springs naar Tennant Creek en dan neem ik daar de bus naar me werk waar ik dan rond de 30e ga beginnen! Allemaal weer harstikke leuk dus heel veel zin in!!
Vanavond naar de pub in Sale met me Tai wannese vrienden dus ben benieuwd haha!
Ben ondertussen al bijna 7 maanden van huis!! echt lang klinkt het!! De tijd gaat veelste snel heb nog maar iets meer dan 3 maanden in Australie en dan nog een klein maandje Thailand en de 1e 2 weken met me ouders natuurlijk wel heel veel zin in!!
Nou jullie horen nog van me! Ik weet niet hoe het daar in de outback is met het internet enzo dus jullie zien het vanzelf!!
xx

  • 19 Maart 2011 - 07:34

    Lonneke:

    hahahah jij maakt toch ook weer wat mee hoor saar! "(had ook niet anders verwacht eigenlijk)'hahaha ben benieuwd naar je nieuwe baan!! geniet lekker schat dikke zoen van mij

  • 19 Maart 2011 - 11:13

    Debbie:

    He Lieverd! Leuk weer wat van je te lezen! Pfff jij ff blij dat je weg gaat van de spinaziefarm, straks kruipt die viezerik nog bij je in bed! Lachen die taiwannezen, terwijl je in eerste instantie dacht nee he?! Benieuwd naar de outback! Veel plezier eventjes in Melbourne en natuurlijk op je trip!! Het gaat hier trouwens de goeie kant op, is echt prachtig weer vandaag! Volop zon! Ga lekker bakkie doen in de tuin en dan maar even aan de studie! Nou skat we skypen! Dikke kus

  • 19 Maart 2011 - 17:02

    Sonja:

    Hallo Saaaaaaaar,
    Eindelijk weer even een berichtje van je :), met smart op zitten wachten!
    Inderdaad, net wat Deb schrijft, wat een gore "popeye", voorlopig maar geen spinazie ;).
    Met Roos dus een heerlijke maand achter de rug begrijp ik en ook aardig avontuurlijk. En nu alweer het nieuwe avontuur, ik heb bewondering voor je hoor Saar, echt!!
    Dat die Vietnamezen en en "Taaien"van die taddekun :D zijn. Nou boeren wij ook wat af hoor maar smakken vind ik ook walgelijk. ( chips uit een zakje eten in de bios is mijn grootste ergernis :( ) .
    Dus straks lekker afwisselend werk! Verleden week was Cairns nog op tv bij "3 op reis", leuk om te zien om een indruk te krijgen waar jij ook zo'n beetje hebt uitgehangen.
    Hier heerlijk weer, de narcissen bloeien en we zijn er allemaal ernstig aan toe.... aan mooi weer!
    Peet en ik gaan volgende maand weer naar Bonaire, ook weer zalig!!
    Nou, aussi ga zo door en veel liefs van ons allemaal :) :) xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Maart 2011 - 23:40

    Mam:

    alles natuurlijk al gehoord, maar je schrijft zo leuk haha :) tis toch helemaal prachtig wat je mee maakt!!!
    Bellen/skypen weer hoor lieverd!! Heb zo een zin in Thailand met je, reis al uitgestippeld hoor, ga je maar 2 weken met ons?? Ga je je Aziatische vrienden op zoeken die andere weken haha
    :)
    X X X

  • 20 Maart 2011 - 09:11

    Elly:

    Wat leuk Saar, dat je dan toch zo makkelijk contact kunt leggen met die Taiwanezen door jouw spontaniteit. Zo kom je in hele leuke avonturen terrecht.

    Gelukkig met die engerd goed afgelopen, moet je toch niet aan denken zeg, bah!

    Heel veel plezier in je nieuwe afwisselende job, beter als de spinazieplantjes toch... Hoewel die oosterse invloeden waren natuurlijk onvergetelijk.

    Veel plezier x

  • 20 Maart 2011 - 12:37

    Conny:

    Hé lieve Saar,
    Wij waren alweer helemaal benieuwd naar je... Maar lieve schat wat een geweldig verhalen toch weer!! Kan me helemaal voorstellen dat het jammer was dat Roos weer naar huis ging!! Wat een gedoe joh met die man!! En dan ook nog willen zoenen!! Weg wezen!! Het is toch geweldig dat je zo onwijs veel mensen ontmoet met verschillende nationaliteiten!! En dan leer je ze nog Engels ook!! Meid je moet juf gaan worden!! Maak je gewoon een andere sollicitatiebrief!! (ha ha) Ik help je... Heel veel plezier in de outback!! En dat gaat met jou wel lukken!! Lieve Saar we zijn trots op je!! Stop er weer mee hoor... Ga lekker buiten zitten want hier schijnt ook heerlijk de zon!!
    Dikke zoenen Chris en Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sale

Australië

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

Thailand

02 Juli 2011

Laatste weekjes Australie

19 Juni 2011

Barkly Homestead

08 April 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

Back in Australia again!
Sara

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 16760

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2010 - 29 Juli 2011

Australië

Landen bezocht: