New Zealand - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: sararuiten

Blijf op de hoogte en volg Sara

19 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hey allemaal!!

Nou hier zijn we (Roos en sara:D) dan eindelijk met een verslag over onze reis tot nu toe!
Nu ondertussen al 3 weken in Nieuw zeeland nog maar een weekje te gaan:(..
We hebben het in ieder geval harstikke naar ons zin! We hebben ook echt super mooie dingen gezien! Nieuw zeeland is ook echt zo een mooi land!! Echt heel veel verschillende landschappen echt bijzonder!
Onze reis begon in Auckland, daar zagen we elkaar weer op het vliegveld voor het eerst na 6 maanden zonder elkaar! Was natuurlijk helemaal leuk en fijn om elkaar weer te zien! Toen even 2 dagen in een hostel geslapen en daarna een auto gehuurd! Een prachtige witte nissan station wagen! Wel leuke bloemetjes matrassen en schattige gordijntjes.
Na auckland zijn we het noorde van het Noordereiland gaan bekijken en daar ook echt super groote bomen gezien. Daarna zijn we door naar Raglan (surfdorpje) gereden, daar 2 dagen op vet een leuke campingground gestaan! Die eigenaar woonde daar zelf ook in een omgebouwde truck en we stonden daar als enigste met vet een mooi uitzicht!! Daarna zijn we via de westkust naar beneden gereden en onderweg ook nog een glowworm cave bezogt. Was super mooi om te zien! Toen de ferry van Wellington (Noorder eiland) naar Picton (zuidereiland).. We waren alleen een beetje te vroeg bij de ferry moesten 6 uur wachten ofzo maar der was een soort rugby feest en iedereen was verkleed en die liepen allemaal voorbij dus daardoor ging de tijd ook snel! Ook nog even mensen die op de moterkap gingen zitten iedereen was natuurlijk super dronken was wel grappig!
We kwamen na 12 uur snachts in Picton aan dus meteen even een slaapplek gezocht.
De volgende dag richtig Nelson gereden en daar onze mail gecheckt en hadden we een mailtje van mam dat we daar vlakbij (in Richmond) familie (Johan en Ciska) hadden wonen dus wij die middag meteen lang gegaan heel de avond gezellig in de tuin gezeten en gekletst want het was vet een lekker weer en uiteindelijk mochten we daar ook lekker slapen! Dat was echt lekker weer even een lekker bed en een douche (een warme). Dus dat was wel even leuk!! De volgende dag eerst lekker even een lekker ontbijtje en toen richting de oostkust naar kaikoura waar we whales wouden gaan spotten. De volgende dag een boottrip geboekt maar omdat het weer niet mee zat niet door gegaan dus dat was wel jammer.
Toen verder doorgereden richting Christchurch.. Onderweg aangehouden door de politie omdat er mensen geklaagt hadden over mijn (sara) rijstijl (heel raar) haha dus dat was wel grappig veel lol om gehad..
Zowiezo zijn Nieuw zeelandse mensen in het verkeer erg geirriteerd. Maar in de avond in Christchurch nog wel even lekker naar de bios geweest was natuurlijk weer harstikke leuk! Want dat doen we ook altijd in Nederland!
Toen zijn we via Dunedine naar Te Anau gereden. Van Te Anau naar Milford sound de fiord landen in! Dat was echt Super een van de mooiste dingen tot nu toe!! Super mooie bergen met sneeuwtoppen en mooie natuur der omheen!
Toen naar Queenstown waar we 2 nachten bleven. Daar de 1e nacht weer lekker naar de bios geweest (ja we houden der van). En de volgende nacht even paar biertjes gehaald die lekker bij de auto opgedronken en toen het nachtleven van Queenstown verkent! Was super gezellig!! Beetje jammer dat het al zo vroeg dicht ging maarja wel een leuke avond gehad!!
Toen richting de westkust naar Foxglacier gereden via allemaal dorpjes enzoo daar even lekker gegeten bij een restaurantje was harstikke gezellig en toen een slaapplek gezocht. Dachten we der eentje te hebben (gratis) lagen we lekker foto's te kijken werd er op het raam geklopt! Begon een vrouw een beetje onaardig te zeggen dat we der weg moesten wij excusses aangeboden en toen uiteidelijk toch nog moeten betalen en in een holiday park geslapen in de auto.
De volgende dag de Glacier tour!! Was echt indrukwekkend!! Kregen prachtige wandelschoenen met van die dikke sokken der bij en van die spikes voor houvast op het ijs en regenjassen en daar begond de wandeling van 3 uur.. Was super mooi!!
Toen weer richting kaikoura gereden want ja we wouden die whales echt zien!! En uiteindelijk op valentijnsdag romantisch een whale gespot was echt super gaaf!! Ook nog Albatrossen gezien en dolfijnen was echt super tof!!
Toen alle hotspots van het Zuidereiland wel zo'n beetje gezien dus zijn we weer terug met de ferry naar het noordereiland gegaan.
Toen zijn we richting lake Taupo gereden waar we onderweg een wandeling naar Mount Doom (van de lord of the rings) hebben gelopen.. was ook echt super mooi en toen richting Napier waar we onderweg in de bergen van de weg waren geslipt (het regende en de weg was glad.. Ik (sara) reed natuurlijk.. Maar uiteindelijk allemaal goed gekomen naar Napier (leuk dorpje) gesleept 2 dagen in een hostel geslapen en toen was de auto weer gemaakt dus konden we weer verder rijden (wel super veel geluk met alles gehad was een hele belevenis).
Toen zijn we via een national park richting rotorua (waar we nu zijn) gereden was ook een super mooie route!
Vandaag lekker wakker geworden naar de blue en green lakes gereden en daar lekker een bad in genomen en naar een kayak wedstrijd gekeken was wel leuk! Lekker rustig dagje. Verder gaan we weer terug naar de slaapplek waar we vanacht ook hebben geslapen (een picknick ground naast de snelweg). En gaan we morgen richting Whangamata. Onderweg de hobbittown (ook van Lord of the rings) bezoeken. Voor de rest nog even kijken wat we nog gaan doen we willen nog naar mudpools en warm water pools. We hoeven niet meer zoveel te reiden dus nog even lekker relaxed. En nog even lekker genieten nu we nog met elkaar zijn!!
We weten niet of der nog een berichtje uit Nieuw zeeland zou komen maar anders horen jullie wel weer wat van sara uit Australie!!
xx

• 19 Februari 2011 - 03:18

Sara Ruiten:

ER STAAN FOTO'S OP ONZE FACEBOOK!

www.facebook.com
    sararuiten@hotmail.com
    roosruiten@live.nl

• 19 Februari 2011 - 08:46

Mam:

Dikke zoenen lieverds X X X :)

• 19 Februari 2011 - 14:35

Sonja:

Hallo lieverds,
    Leuk ff van jullie te horen. Gisteravond van jullie mams de details gehoord, bv over die fijne slippartij.... :( jemig, de pemig Saar, ga in godsnaam achter dat stuur vandaan :) Maar meneer de agent was dus erg aardig voor jullie!!
    Ben benieuwd naar de foto's, lijkt me ook prachtig allemaal hoor.
    Hier alles oké.
    Nieuwtje: hebben net Bonaire geboekt :) heerlijk. 22 april gaan we!!
    7 maart komt al aardig dichterbij en dan gaat Matsie weer beginnen!!
    Nou kiwigirls, geniet nog maar ff van elkaar enne hele veel liefs en zoenen.
    :) :)

• 20 Februari 2011 - 18:12

Lonneke:

super weer allemaal!
    geniet lekker samen!!
    xxx dikke zoen

• 21 Februari 2011 - 18:04

Conny:

Hé lieve meiden, eindelijk weer effe een lekker lang verhaal van jullie!! Hebben natuurlijk tussendoor alle verhalen van jullie moeder gehoord!! Jeetje Saar wel voorzichtig hoor met die goeie rijstijl van jou!! Wat een belevenissen vanuit Nieuw Zeeland!! Heerlijk genieten zo met z'n tweetjes meiden!! Meiden maak er wat moois van en heel veel plezier!!
    Dikke zoenen Chris en Conny

• 22 Februari 2011 - 22:27

Dewi:

Lieve saar
    echt leuke verhalen, heb ze allemaal gelezen! Zo te zien heb je het erg naar je zin echt leuk voor je!
    Wel grappig want steef ze nicht en haar vriend zitten nu al bijna 3 maanden in nieuw zeeland ze komen 1maart weer terug. Dus van hun hoor ik ook van alles echt een relaxed leventje enzz. Leuk man!

Hier gaat ook alles goed ben in mei al klaar met me opleiding echt lekker, daarna nog ff kijken wat ik ga doen..
    Nou geniet en nog lekker van meid
    dikke kuss!

• 28 Februari 2011 - 14:26

Lida:

Hallo Saar!
    Nu ik dit heb gelezen is je zus alweer thuis. Wel weer leuk hoor zo even met z'n 2en. Ook meteen de oude gewoonte weer opgepakt las ik. En nog shitjes gekocht ook ??...... :D
    Ja, je rijstijl was ons al bijgepraat door je moeder. Gelukkig dat er beschermengeltjes zijn hé! Voorzichtig hoor! Je moet nog terug naar de boerenkool en de spruitjes! :D

• 20 Maart 2011 - 09:18

Elly:

Hee Saar, je moeder had natuurlijk vertelt van je avontuur in de greppel..... Jee weer goed afgelopen en lange leve de lieve oom agenten....

Heerlijk zo samen met Roos te kunnen reizen. Geniet nog maar lekker van dit heerlijke leventje zo.....