Byron to Sydney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu Byron to Sydney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu

Byron to Sydney

Door: sararuiten

Blijf op de hoogte en volg Sara

02 December 2010 | Australië, Brisbane

Hee

Ik ben weer in Sydney!!
Na 3 nachten Brisbane waar we het echt super naar onze zin gehad hadden, hadden we dus bus naar Byron bay!
Kwamen we aan in Byron moesten we het busje van het hostel (Arts factory) zoeken, zaten der al meteen super leuke mensen in het busje een jongen was gitaar aant spelen in het busje was al meteen lekkere zweer!
Kwamen we aan, meteen en hippie zweer iedereen was gewoon gezellig rond aan het hangen allemaal van die types die rond liepen voelde meteen al zo goed.. Moesten we wachten tot we in konden checken kwam der een man en hij vroeg of we mee liepen met een soort wildernis tour dus wij dachten okee waarom niet (was toch gratis haha).. Dus wij mee lopen met de groep gingen we rond het hostel lopen en vertelde hij over de bomen en over als je in de outback ben waar je water vandaan kan halen en allemaal van dat soort dingen was echt super leuk! Ook verschillende soorten bloemen gegeten haha was echt grappig!
Daarna ingecheckt waren we in de kamer maar we hadden helemaal geen eten dus waren we over aan het praten zegt er een duitse jongen Robin van onze kamer: Oh hebben jullie geen eten? Wacht ik kijk even of ik wat kan regelen dus hij loopt uit de kamer, komt terug jaa jullie kunnen met mij mee eten IK KOOK als je wil.. ik heb genoeg! We hoefde alleen maar mee te betalen voor de ingredienten maar dat is natuurlijk logisch.. Echt super tof! Dus wij natuurlijk aangenomen en Susie from USA at ook mee dus wij met ze alle in de keuken en hij wou alles alleen doen dus wij konden alleen maar toekijken! (Vonden we ook niet zo erg haha) Hij had echt super lekkere mexican wraps gemaakt en echt alles der op en der aan sour cream, zelf gemaakte quacamole, dorito's, rode wijn was echt super goed eten dus was echt zo leuk! De rest van de avond gezellig gekletst met zen 4e was echt zoo leuk vet spontaan.
De volgende dag naar het strand geweest want was super lekker weer.. Waren we in slaap gevallen haha werden we om 6 uur wakker hadden we ondertussen 5 uur op het strand gelegen haha.. Wij terug naar het hostel en Robin wou weer voor ons koken (prive kok haha) vegetarische pasta dit keer was ook echt super lekker! In de avond gewoon gezellig rond gehangen bij het hostel wouden niet uitgaan want der zijn nu overal schoolies dat zijn de schoolvakanties en dan is het echt super druk en de zweer in het hostel was echt zo goed en relaxed dus de rest van de avond lekker gekletst met allemaal verschillende mensen.
De volgende dag gingen we met een tour naar Nimbin (hippiedorpje)! We werden in de ochtend opgehaald met een super toffe bus! Stappen we uit de bus echt super klein dorpje 1 straat alle huisjes en shops zijn verziert met schilderijen echt vet kleurrijk, zien we de politie bbq'en haha en meteen een wietgeur allemaal oude hippies die der joints zaten te roken! We werden al meteen gevraagd of we wiet of cookies wilde kopen echt grappig! Was ook wel appart omdat drugs natuurlijk illigaal is hier in Australie.. Maar was echt super leuk lekker in de winkeltjes rond gekeken echt allemaal van die hippie dingen ook naar een soort museumpje geweest was echt leuk! Daarna gingen we verder naar een waterval met de bus en hadden we een bbq was echt grappig want een paar mensen die mee waren hadden al meteen drugs gebruikt en die waren em de heletijd aan het spacen dus wij lagen helemaal in een deuk de heletijd! Was weer een leuke dag!
De laatste dag in Byron zijn we gewoon lekker door Byron heen gewandeld is ook niet heel groot.. Hadden even alles bekeken en in de avond weer gezellig bij het hostel rondgehangen..
En toen de surftour!!! Zolang naar uitgekeken!
Werden opgepikt in Byron door Steve (een van de surfdudes), naar een strand gereden en meteen de eerste surfles natuurlijk was alweer super leuk!! Vind het zo leuk surfen! Onze groep was maar 7 mensen maar was wel leuk 1 jongen uit Finland en 2 jongens uit Denemarken en Natalia meisje uit Polen die hadden we al leren kennen op Fraser, en en meisje uit Frankrijk maar die was der maar voor een dag.. Na 5 uur ofzo gesurft te hebben en een super lekkere lunch gehad te hebben moesten we nog 2 of 3 uur ofzo naar het surfcamp rijden.
Kwamen daar aan in de middle off nowhere.. Echt super groot terrein met een paar huizen waar je dan sliep met zen alle en 1 groot huis waar we dan aten en waar een zwembad was enzo.. Was ook echt super goed eten de hele week!
Het was zaterdag avond en der was een andere groep die hun laatste nacht hadden dus na het eten begonnen de drankspelletjes als met die hele groep was echt super gezellig echt gekke dingen moeten doen..
De volgende dag weer surfen en groote groep was weg dus wij waren alleen nog maar over met onze groep en de jongens die daar werkte dan dus wij gezellig met zen alle biertje gedaan en gekletst en een koekje die we in Nimbin hadden gekocht gegeten (was echt super grappig).. En zo ging het eigenlijk de hele week surfen op verschillende stranden in de buurt en in de avond kletsen met een biertje der bij haha.. echt super lekker leventje haha wouden ook eigelijk echt niet weg!! In de loop van de week natuurlijk overal spierpijn en schrammen maar was leuk!
De laatste avond hadden we een feestje bij het huis waar we sliepen, wij sliepen naast al de jongens die daar werkte dus lekker op het terras was echt super gezellig. Dus het was echt een super leuke week! Leuke mensen ontmoet, surfskills een beetje bij gegeleert haha dus helemaal goed!!
En nu zijn we sinds gister avond weer in Sydney ben al werk aan het zoeken dus hoop dat ik gouw iets vind want het geld is op:P anders ben ik gouw thuis haha! Dus als jullie geld over hebben stort op giro SARA IN AUSTRALIE!!! (grapje natuurlijk)
Maar in iedergeval iedereen heel veel plezier en gezellige dagen met kerst en oud en nieuw in het koude Nederland!! Ik weet nog niet wat ik ga doen heb in iedergeval nog niet het kerstgevoel hier met de zon en de warmte dus ik zie het wel haha..
xx

• 02 December 2010 - 07:08

Lonneke:

allerliefste saar! wat een onwijs vet leuk verhaal IK WIL OOK ZONNNN was net met luna lopen mijn god dat is niet te harde hier, doet gewoon zeer de kou snijdt in je huid:(.. mag ik niet naar je toekomen vliegen:(:(??? ahahah ik heb wel een tientje voor je over hoor schattieeeeee hahah! maar je surftour was dus helemaal goed bevallen! wat een leuke mensen ontmoet je daar ook man!:D gelukkig maar toch als je van die chagerijnige mensen om je heen heb wordt je ook niet vrolijk! geniet van de zon saar! echt het is verschrikkelijk hier zo koud hihi dikke kus van mij

• 02 December 2010 - 08:44

Moeder Sjonny:

heeeeee lieverd, wat kan je toch heerlijk schrijven, hoor en zie je het vertellen met een big smile natuurlijk!! :)
    Ja en wat een zalig en gezellig leventje toch! leuk.
    En begrijp van Roos dat je goed kan surfen, gaaf joh!
    Straks ff skypen, hoop dat t lukt, breng Roos eerst even naar de garage en dan naar de trein, die gaat shoppen in Amsterdam!!
    Hier echt bere koud, ooooo wat verlang ik ook naar warmte en zon en slippertjes en jurkjes!! Heerlijk!! Ach ik heb me maar op de kerstverlichting gestort!!! ( de sint is nog niet eens langs geweest) Kon me niet beheersen!! Hoop dat je blijft genieten van de gezellige sfeer, en dat je niet met een zweer te maken krijgt, na al de bedbugs plekken!!! haha flauw hé!!!
    dikke zoen van je moederrrrr X

• 02 December 2010 - 12:21

Ria:

Hoi Saartje,
    Meid wat weer een heerlijk verhaal en belevenissen. Ben zo blij dat je zo geniet. Meid en heerlijk die zon!!! Hier is het echt al winter hoor!! We gaan zaterdag met de vriendinnen wandelen op Texel, ik heb er zin in hoor en mijn sjaal en handschoenen liggen al op de kachel. Nog bedankt voor je lieve kaart hoor!! Heel veel succes met het vinden van werk en veel plezier maar weer van ons. Dikke kus

• 02 December 2010 - 18:15

Conny:

Hé lieve Saar,
    Het is daar wel erg gezellig hoor!! Wat doe je toch veel leuke dingen en zo te horen ontmoet je steeds maar hele leuk mensen!! Dat is toch helemaal SUPER!! Ik hoop voor je dat je snel werk gaat vinden!! En dan kan je daarna weer prachtige dingen gaan doen!! En dat gaat natuurlijk weer helemaal lukken denk ik... Nou lieve schat lekker genieten!! Dat doen wij ook met de sneeuw die we hier hebben!! Zaterdag trekken wij de jassen aan, de sjaals om en de wanten aan, want dan gaan wij in het koude winterweer op Texel wandelen!! Ook heerlijk natuurlijk!! Dikke zoenen Chris en Conny

• 03 December 2010 - 15:03

Mats (en De Rest):

Hey Sari/Aussi,

wad leuk allemaal!
    Gesellige ZWEER! Haha
    Moest dr ff om lachen hoor.
    Hier licht dertig sentimetur sneeuw.
    Ff wat anders dan in Sydney.
    Ik ga zondag weer is die gekke zus van je opzoeken, weer ff wat bij te kletsen.
    Nou veel plezier daar en we contacten!

See you later, alligotar.

P.S. M'n moeke was ontzettend blij met de kaart!

• 03 December 2010 - 20:35

Nick:

hey Saartje!

Echt weer een super leuk verhaal, ben echt jaloeeeeeeeeeersssss.
    Als je terug in NL bent moet je me maar leren surfen :D Hoop dat je snel werk kan vinden, kan je weer leuke dingen doen. Anders moeten we hier in NL een inzameling actie voor je houden, haha.

Succes met zoeken en veel plezier daar!

dikke knuffel,

Nick

• 04 December 2010 - 12:58

Zonja:

Hé possum,
    Wat ben je toch een lekker ding hè met je geschrijf. Je wordt ook lekker in de mailing genomen zo te lezen, :D Je bent lekker aan het feesten cool, vet en relaxed en met nog wat spierpijn hier en daar :) Nou, ik heb ook een beetje spierpijn want ik heb zo'n 2 uur sneeuw lopen ruimen, wil toch maar een huisje met balkon want die oprijlaan die wij nu hebben... ;)
    Texel gaat niet door, we blijven aan wal :D, het weer is nog wat vaag en hoe komen we weer terug!!
    Nieuwtjes: 2e kerstdag gaan we eten met z'n alle bij FF in het dorp, Matsie gaat 7 maart weer beginnen bij de commando's, Peet heeft een colbertje besteld maar dat is Veuls te klein :) ( al die spieren!!), Jorn is op moonboots naar zijn werk!!
    Landelijk nieuws: Voice of Holland (soort idols) is erg leuk, dochter van Robert de Brink is eruit, Gerard Joling is weer beter, er is een prachtige film uit"Haar naam was Sara", boek is schitterend, film wordt ook w.s. weer "dweilen". O ja, en de zorgpremies gaan ook weer omhoog.
    So aussi, je bent weer een beetje op de hoogte. Ik hoop dat je weer voldoende gaat verdienen en lekker in je kamer kan stayen anders wordt je nog een dakloze aussi. Klim dan maar bij een skippy naar binnen :D
    Hele big hugg van ons xxxxxx

• 04 December 2010 - 13:02

Sonja:

ik heb een typfoutje... zoek maar!xxx

• 05 December 2010 - 19:03

Lida:

Saaar!! :D
    Wat heb je een mooie foto's op je hyves! Zou ook wel zo'n reisje willen maken voor een tijdje. Wel zonder werk dan hoor. Meid wat heerlijk dat strand, surf en gezelligheids gedoe. Wat ben je blond zeg!
    Nou, wij hebben het ook weer leuk gehad hoor met je mams en de vriendinnen. Lekker gegeten, gewandeld, geborreld en, je kent ze hé, gekletst. :D
    Alweer volop plannen voor een volgende bijeenkomst. Veel plezier weer hoor Saar!
    Groetjes! :D

• 07 December 2010 - 08:16

Elly:

Jee wat heb jij toch rotleven Saar, ha ha. Ik kan me voorstellen dat je helemaal geen kerstgevoel heb daar met strand, de zon en het leren surfen. Lijkt me ook zo leuk....
    En dan af en toe terug naar de hippietijd.
    Hopelijk vind je snel weer een baantje, zodat je lekker champagne kunt drinken met de feestdagen.

Hier inderdaad koud, sneeuw en vorst. We hebben Sinterklaas natuurlijk gevierd, met de kinderen, maar de kerstboom staat al hoor. Ik hou er toch ook weer van, deze tijd. Kacheltje, kaarzen aan, lekker sfeertje maken.

Jij volop genieten verder, succes on the job....

Liefs, Elly

• 16 December 2010 - 21:40

Sonja:

Hey girly,
    Heb je Ophray gezien en al die andere bekende artiesten!! Stond je er?? Ik zag je niet :D
    Vertel...:)
    Bye, bye,
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 December 2010 - 11:33

Mam:

jaaaaaaaaaaaa vertel vertel, we hebben weer behoefte aan een leuk stukkie!!!! :)
    x x x

• 26 December 2010 - 12:50

Lida:

Hallo Saar!
    Nou, storten zit er even niet in helaas maar we wensen je alvast wel een geweldige jaarwisseling en een prachtig 2011! Wat zal het weer knallen in het verre Australié! Veel plezier hoor.
    Liefs, Kees en Lida.