Verder reizen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu Verder reizen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sara Ruiten - WaarBenJij.nu

Verder reizen

Door: sararuiten

Blijf op de hoogte en volg Sara

24 Oktober 2010 | Australië, Cairns

Hee!
Nou de 10e had ik natuurlijk gedoken!! Was echt super tof! En het snorkelen was ook echt heel mooi!
We voeren 8 uur s'ochtens weg uit de haven na 1,5 uur gevaren te hebben op vet een wilde zee waren Pete en Eddy ondertussen ook zee ziek geworden haha en waren we eindelijk bij het rif!! De mensen die gingen duiken mochten meteen duiken ik moest wachten want zat in de laatste groep. Achteraf was dat alleen maar goed want iedereen ging met zen 5e naar beneden en omdat ik in de laatste groep zat was ik alleen met me duikinstructeur en een franse jongen dus dat was wel leuk! Het was een proefduik dus het was maar een duik van 20 minuten maarja ik had natuurlijk nog nooit gedoken dus vond het natuurlijk helemaal geweldig echt raar dat het gewoon echt allemaal is.. dus vond het echt super gaaf!! Later gingen we nog naar een ander rif en daar hebben we gesnorkeld was ook super mooi die groote vis Wallie word ie genoemd gezien en aangeraakt was echt leuk!
Was natuurlijk helemaal kapot aan het eind van de dag en me oor deet 5 dagen na de duik nog pijn maar het was het waard haha..
Verder ben ik natuurlijk de hele tijd gewerkt.. O ja en ben de 18e op Ger's verjaardag en de dag dat pap en mam op vakantie gingen nog bij me collegatjes uit tai wan wezen eten! Was echt super leuk! Ze hadden dus tai wanees gekookt rijst met braise pork ofzo volgens mij heete het zo aahhh was echt super lekker joh ik had 2 kommen op pff zat echt vol maar was echt super lekker. Ze hadden nog meer mensen uitgenodigd allemaal mensen uit azie en 1 jongen uit engeland dan en nog een andere jongen gewoon uit Cairns was echt zoo leuk mensen uit Korea, Japan, Hongkong, China, Singapore noem maar op was echt leuk om mee te maken heel anders dan normaal.. Later op de avond kregen we van die hapjes weet niet wat het was had het nog nooit gehad maar was echt een leuke avond!
En Julia en ik hadden vorige week ook overal blaadjes opgehangen met dat we een lift zoeken down the eastcoast, echt al heel snel allemaal smsjes en al verschillende dates gehad haha. Maarja Julia en ik hadden al van te voren afgesproken om gewoon op een paar dingen te letten bij de mensen waarmee we afspreken bijv. als we er geen goed gevoel bij hebben of twijvelen dan doen we het niet en elke keer opletten hoe ze naar ons kijken enzoo in het gesprek dus ze gaan eerst door eenhele keuring haha maarja dat is het minste wat je kan doen want je weet natuurlijk nooit.. we willen zowiezo een paar x hebben afgesproken voordat we bij iemand in de auto ofzo stappen maarja de 1e date was dus Mike uit LA haha hij was te laat en Julli en ik waren gewoon een klein beetje zenuwachtig haha we zater daar op een podium te wachten bij elke jongen die langskwam dachten we ooh shit is dat em.. Of als als der zo'n engerd langs liep ooh laat dat em niet zijn haha.. Kwam ie, dus wij staan op en Julia is zelfs nog 3cm grooter ofzo dan mij is hij 2 koppen kleiner als ons haha was echt zo grappig hij zij ook meteen zullen we gaan zitten haha. Was uiteinderlijk we echt een gezellig gesprek geworden hij was wel grappig alleen het nadeel was dat ie geen auto had haha en hij zat ook de heletijd zo naar Julia te kijken van dat ie der wel zag zitten dus dat werd em zowiezo niet. Nadat we gedag hadden gezegd lagen we natuurlijk helemaal in een deuk omdat ie zo klein was maarja..
De volgende dag moest ik werken kijk ik na me werk op me mobiel had ik een ander berichtje:
I am travelling south this weekend bij sail boat via fraser island en whitsundays if interested?
Dus ik natuurlijk meteen Julia opgebeld en later hem opgebeld en hij klonk heel aardig aan de telefoon echt zo een Australisch accent ook. Even wat afgesproken want we waren natuurlijk wel heel benieuwd wat voor iemand het zou zijn.
Wij weer zenuwachtig want we hadden elkaar alweer helemaal bang gemaakt met allemaal spook verhalen dus wij zaten te wachten en zagen daar echt vet een enge man staan dus ik zij nee kom we gaan watn ik werd echt bang haha. Maarja Juul zijn nee kom op we gaan gewoon even bellen waar die is. Dus ik bellen en wij lopen naar waar die stond nou meteen alle angst was weg haha stond der echt zo een zeiler rond de 60 met vet een vriendelijke uitstraling al meteen en een bril en een grijze baart rugzak op zandalen aan. Dus wij gaan zitten op het terras van de mac hij meteen vet enthousiast vertellen over zijn reis hij zeilt rond Australie en hij had 1e helft alleen gedaan maar dat vond ie op een gegeef moment wel leuk geweest en toen heeft ie gewoon besloten om reizigers mee te op zen boot zodat ie ook verschillende mensen ontmoet. Hij heeft de ooskust al gedaan maar hij komt uit Brisbane en hij wil zen kleindochter die is 4 maanden weer bezoeken omdat ie die nog maar 1 keer gezien heeft dus hij wil ook even de plaatsen bezoeken die hij nog niet heeft gezien en hij wil Fraser en Whitsudays ook nog een keer zien! Die avond hebben we echt meteen 2 uur gekletst was echt super gezellig!! Toch nog een paar keer afgesproken om em beter te leren kennen en kijken of we er nog steeds een goed gevoel bij hadden en der waren even wat jongens van het hostel mee wezen kletsen en elke keer was het gewoon harstikke gezellig en hij maakt de heletijd grapjes! Dus we hadden afgesproken dat we vandaag de boot gingen bekijken en dan defenitief een besluit maken of we het wel of niet doen en als we het deden dan gaan we eerst naar een eiland ten noorden zeilen om te kijken of we het zeilen wel zien zitten en als we het toch niks vinden dan zet ie ons op de terug weg weer af in Cairns en als we het wel zagen zitten dan gaan we gewoon verder naar beneden!
Gister even lekker dagje vrij was al vroeg op 8 uur want Pete was jarig
(een jongen waar ik vanaf het begin dat ik hier ben al op een kamer slaap samen met Eddy) En Eddy kwam even binnen gestormt met julian een andere jongen met biertjes en die gingen ze even opdrinken met zen 3e om 8 uur sóchtens haha was wel grappig. Dus ik toen lekker rustig aan ontbeten daarna even Cairns ingeweest eindelijk een zwarte bikini gevonden echt een leuke! Dus dat was wel leuk!! Aan het eind van de middag begon de bbq voor Susie en Pete hun verjaardag en daarna gingen we uit met zen alle was weer harstikke gezellig!
En vandaag was ik ook lekker vrij. Dus was even lekker met Julia naar Cairns central geweest en daarna naar de fruitmarkt voor een fruitsalade en daarna hadden we dus de afspraak om de boot te gaan bekijken! Ahh de boot was echt zoo tof weet niet goed hoe ik em moet beschrijven maar het is in ieder geval niet zo een dikke boot met bling bling en zoo maar het is gewoon echt vet leuk met een oud keukentje alles vet klein en een bbq met een auto stoel op de achterkant van de boot en een visroker en een plang waar hij ze vis op bereid echt een leuke zeilboot gewoon!! En Julia en ik hebben dus besloten om met em mee te gaan reizen dus we zijn even lekker gaan zitten beneden en 3 uur lang weer gekletst over hoe we het gaan doen en hij heeft alles laten zien waar alles ligt en wat voor eten hij allemaal aan boord heeft en we gaan morgen met zen 3e boodschappen doen want we vertrekken Dinsdag in de ochtend dus naar dat eilandje om te kijken hoe we het zeilen dan vinden dus we hebben der heel veel zin in! Want het voelt ook allemaal goed ook met hem dus ja eindelijk Cairns verlaten na 1,5 maand als het niet langer is.. Dus dat word ook wel shit om afscheid van iedereen te nemen van het groepje die hier al de tijd al zit en waar je me bent elke dag (the family of the hostel noemen we onszelf haha) maar daarvan vertrekt iedereen ook bijna de komende 2 weken dus het is wel goed om te gaan haha..
Morgen laatste dagje werken in het restaurant WOEHOEEE lekker geen serveerster meer haha en boodschappen doen dan en dan tas inpakken echt raar joh maarja wel heel veel zin in allemaal en heb ook internet op de boot dus zal wel weer even gouw een berichtje schrijven!! mis thuis af en toe wel hoor!
xx

  • 24 Oktober 2010 - 15:43

    Debbie:

    Saar de sailor! Heerlijk om je eindelijk even gesproken te hebben!! Nu nog een verslag.. lekker hoor ben weer helemaal up tot date! Onwijs benieuwd naar de zeiltocht, we contacten van de week! Dikke zoen van ons 3

  • 24 Oktober 2010 - 16:25

    Conny En Christien:

    hallo Sara,
    wat een lang verhaal...zit het om m'n dooie gemakkie te lezen met een glaasje rode wijn.Geinig dat je gaat zeilen...zo raak je van alle markten thuis, staat leuk in je cv.
    Gaat er maar lekker van genieten dikke zoen van ons Conny en Chris

  • 24 Oktober 2010 - 20:42

    Ria:

    Hoi Sarie,
    Jeetje meid wat weer een heerlijk lang verhaal. Zalig om te lezen hoor. Wat een toeval dat jullie nou mee kunnen reizen op een boot en dan nogwel zeilen. Meid prachtig hoor!!Je maakt toch wel heel veel mee hoor. Ben wel blij dat je samen bent met Julia..Nou heel veel plezier en doe voorzichtig hoor. Dikke kus van ons

  • 25 Oktober 2010 - 08:52

    Lonneke:

    lieverd, nou je verhaal is weer super tof en helemaal leuk, mijn mailtje is meteen beantwoord whaha! ik wil eigenlijk graag met je skype schat! ik kan altijd bij me opa en oma skype dus wil je graag een xtje weer horen wijffie! nou ben lekker met je aan het mailen en dat vindt ik al heel fijn1 geniet lekker schat dikke zoen van mij

  • 25 Oktober 2010 - 10:31

    Sonja:

    Hallo lieverd,
    Wat een verhaal nou weer!!:) En morgen dus de boot op met een 60-jarige grijze baardmans, met vriendelijke uitstraling en sandalen aan.... ;) dat klinkt enorm goed.
    Gaaf joh en het bespaart ook weer de nodige "airmiles"..... en pegels...:-D Ben je nou al eens een skippy tegen gekomen of liepen die niet in Cairns?? Ik ga nog even Googelen om je eiland te bekijken en zo.... we houden je in de gaten hoor!!
    Familienieuwtjes:
    Hier alles oké, Peet en ik gaan ook even globetrotteren en wel naar ... Ermelo, voor jou bekend terrein.
    Mats gaat woensdag weer op voor de commando's, we zijn benieuwd.. Jorn doet het nog steeds leuk in "effe", in de bediening... :)
    Doortje heeft bij ons gelogeerd i.v.m. Gerben zijn verjaardagsfeestje... wat een skat is het ook hè, had wel in de kamer een zeer slappe drol neergelegd :( en met de keukenrol ging ik er door heen,heerlijk :)Daarna maar heerlijk naar het strand geweest waar het nood weer was.. Peet vond mijn haardracht geweldig :-D.
    Nou, darling, geniet met bakken, gaan wij dat ook ff doen en een very big hugg :)
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 Oktober 2010 - 06:14

    Elly:

    Jee Saar,

    Wat leuk joh dat je gaat zeilen... Eerst duiken, nu met de boot mee, je wordt straks een echte watervrouw. Moet je ook meewerken tijdens het zeilen, of mag je lekker achterover leunen en genieten. Gezellig samen met je vriendin en leuk idee trouwens om briefjes op te hangen voor het vervolg van je reis. En kijk wat het je brengt.. (een heerlijke oude vriendelijk ervaren baardmans, ha ha, veiliger kan niet toch)...

    Succes met de tocht en heel veel plezier en sterkte met afscheid nemen. Afscheid nemen bestaat niet... Alles en iedereen reist mee in je hart op je verdere avonturen.

    Liefs, Elly

  • 31 Oktober 2010 - 17:38

    Lida:

    Hé Saar!
    Ben net terug uit Italië en meteen maar even je blogje lezen. Nou,... blogje? Wat een lap tekst! Wat heb je het gezellig!! Zeilen.... ik ben er niet goed in hoor. Vraag maar aan tante Son! Wel prachtig volgens mij. Zal mooie foto's opleveren. Hoop dat de geitewollen man ook gezellig is.
    In afwachting van uw verdere belevenissen...
    Groetjes!! :D

  • 10 November 2010 - 11:58

    Je Moedeeeeeer:

    heeeeeeeeeeeee schat, wat toevallig was dat, net thuis met deb en jij op de skype, zalig om je gezien en gesproken te hebben, heeeeeeerlijk, want dat heb ik wel even hevig gemist!!!!! we skypen morgen weer nog een dikke knuffel en stuur je even een mail over onze belevenissen!!!!En ben weer heerlijk schoon!!! Je wilt t niet weten!!! x x x tot morgen

  • 10 December 2015 - 06:51

    Henk De Steen:

    Hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

Thailand

02 Juli 2011

Laatste weekjes Australie

19 Juni 2011

Barkly Homestead

08 April 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

Back in Australia again!
Sara

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 16770

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2010 - 29 Juli 2011

Australië

Landen bezocht: